درباره وبلاگ


نجوم را بیاموزید ولی فقط برای شناخت بهتر خداوند ............
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 387
بازدید کل : 103685
تعداد مطالب : 1119
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

نگاهی به فراسوی آسمان




دانشمندان امپریال کالج لندن برای اولین بار توانستند بطور زنده چگونگی گسترش عفونت باکتریایی در بدن یک موش و جنگ سیستم ایمنی بدن برای عقب نشاندن آن‌ها را نمایش دهند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محققان یک موش را با یک حشره ساطع‌کننده نور شکم عفونی کرده، سپس برای مشاهده محل اسکان آن و میزان گسترش این عفونت در بدن، پیش از از بین رفتن آن توسط سیستم ایمنی، پیگیری کردند.

آنها دریافتند که دوره کامل عفونت 12 روز بطول می‌انجامد.

این دانشمندان از یک نسخه باکتری Citrobacter rodentium استفاده کردند که برای تولید نور اصلاح ژنتیکی شده و با استفاده از ابزار فناوری پیشرفته اسکن سه بعدی پیگیری شد.

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

تحقیقات جدید به‌دنبال استفاده از تقارن معکوس زمان در ادوات نوری است. اخیرا مقاله‌ای تحت عنوان Time reversal symmetry in optics توسط گرد لونچز و مارکوس سوندرمن از موسسه ماکس پلانک در نشریه Physica Scripta به چاپ رسیده است. در این مقاله معکوس زمان با همبستگی فاز نوری مقایسه شده است و در نهایت مفهوم تقارن معکوس زمان با مثال‌های مختلفی در اپتیک کوانتومی و نوری به تصویر کشیده شده است.

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

تصاویر جدید فضایی از نقاط مختلف جهان در شب نشان داده که کشورهای غربی در مقیاس سرسام‌آوری از اتلاف انرژی و آلودگی نور قرار دارند.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در هنگام شب، لندن مانند یک نقطه سوزان دیده شده که می‌تواند تنها با نمایش نور خود برق مورد نیاز ایرلند را تامین کند.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

 
محققان مرکز تحقیقات هسته‌یی اروپا (سرن)، پس از کشف شواهد قوی از وجود ذره گریز پای «بوزون هیگز» اعلام کرده اند که قصد دارند دور جدید تحقیقات خود را بر روی «ماده تاریک» متمرکز کنند.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

یک عکاس خوش ذوق سوئیسی با ترکیب نانو ذرات آهن (فروفلوئید) و روغن تصاویر دیدنی نانو - هنر خلق کرده است.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «فابین اوفنر» عکاس هنری اغلب از پدیده‌های علمی برای خلق آثار هنری استفاده می‌کند و این بار برای خلق یک اثر زیبا به سراغ فروفلوئید (نانو ذرات آهن) رفته است.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

 
 
دانشمندان سازمان فضایی آمریکا، ناسا، 11 ژوئیه (21 تیر) تلسکوپ خورشیدی خود را که بالاترین وضوح را نسبت به تلسکوپ‌های خورشیدی فعلی دارد به فضا پرتاب خواهد کرد
به گزارش ایرنا، این تلسکوپ برای مشاهده تاج خورشیدی به فضا فرستاده می شود.این تلسکوپ با عنوان  HI-C  برای تصویربرداری از تاج خورشید با وضوح بالا کاربرد دارد. این تلسکوپ سوار بر یک موشک بلک برانت از پایگاه وایت سندز میزل رنج در نیو مکزیکو به فضا پرتاب می‌شود.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

مشاهده ذره گریزپای بوزون هیگز پس از 40 سال توسط دانشمندان سرن به عنوان توضیحی برای جرم داشتن ماده موجب شد که استفان هاوکینگز فیزیکدان و نظریه پرداز معروف 100 دلار از دست بدهد.

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

دانشمندان آمریکایی اعلام کردند شش نفر برای شبیه سازی ماموریت مریخ انتخاب شده اند تا شکل های جدیدی از غذا و راهبردهای آماده سازی غذا را برای سفر فضانوردان در اعماق فضا آزمایش کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر،‌ گروهی از محققان دانشگاه هاوایی در مانائو و دانشگاه کورنل در نیویورک این شش نفر را از بین صدها داوطلب برای این ماموریت که (HI-SEAS) " اکتشافات آنالوگ و شبیه سازی فضایی هاوایی" نام دارد، انتخاب کرده اند.
این ماموریت بخشی از مطالعه ای برای ناسا است تا بهترین راه را برای تغذیه مناسب فضانوردان در طول سفر چندین ساله به مریخ یا ماه بیابد.
این داوطلبان دو روز را به آموزش آشپزی در آشپزخانه های آزمایشی دانشگاه کورنل می گذرانند و سپس در تمرین های گروهی آزمایش های حسی و آماده سازی های آکادمیک برای این سفر شرکت می کنند.
در این سفر که اوایل سال 2013 آغاز می شود، قرار است این شش خدمه در شرایط قرنطینه در منطقه ای خشک و بایر در هاوایی سرکنند.
در این ماموریت همچنین یک دانشمند فضایی، یک محقق روباتیک، یک روزنامه نگار حوزه علم و فناوری، یک دانشمند مواد ، یک استاد زمین شناسی و یک زیست شناس نیز حضور خواهد داشت.
در طول این ماموریت شبیه سازی چهار ماهه، داوطلبان باید مانند فضانوردان زندگی و کار کنند از جمله پوشیدن لباس فضایی در هنگام شبیه سازی ساخت پایگاه در مریخ.



سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

در یکی از بزرگترین دستاوردهای بشر، فضاپیمای ساخت دست انسان «وویجر1» که در سال 1977 توسط ناسا به فضا پرتاب شده بود، اکنون پس از 35 سال در لبه فضای میان ستاره‌یی قرار گرفته و در حال سفر به اعماق بیشتر منظومه شمسی است.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این فضاپیما که به عنوان اولین جسم ساخت دست انسان در حال سفر به فضای میان ستاره‌یی بوده، اکنون در فاصله حدود 18 میلیارد کیلومتری از زمین قرار داشته و فاصله آن با سرعت 10کیلومتر در ثانیه در حال افزایش است.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

در تصاویر تهیه شده توسط فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی و ماهواره ها، آتش سوزی گسترده و مهیب در جنگل ملی منطقه وبومینگ آمریکا قابل مشاهده است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آتش سوزی در جنگل ملی Bridger Teton در نزدیکی مرز غربی ایالت آیداهو نخستین بار در 24 ژوئن (چهارم تیر) گزارش شد و بیش از 850 نفر بصورت مستمر در تلاش برای اطفای این حریق گسترده هستند.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان