درباره وبلاگ


نجوم را بیاموزید ولی فقط برای شناخت بهتر خداوند ............
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 32
بازدید ماه : 391
بازدید کل : 103689
تعداد مطالب : 1119
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

نگاهی به فراسوی آسمان




پس از فرود موفقیت‌آمیز و دستاوردهای مریخ‌نورد کنجکاوی در سیاره سرخ، ناسا قصد دارد تا سال 2020 مریخ‌نورد دیگری را راهی این سیاره کند.
«مایکل میر» محقق ارشد برنامه اکتشافات مریخ ناسا، ساختار مریخ‌نورد جدید را مشابه کنجکاوی (Curiosity) عنوان می‌کند که با استفاده از ابزار پیشرفته‌تر به جستجوی نشانه‌هایی از حیات می‌پردازد.


ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 دی 1392برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

مرکز کهکشان راه شیری یک محل حیرت‌انگیز و پر از عجایب فضایی است که می‌تواند برای ستاره‌شناسان مشتاق ثبت تصویر از این ویژگی‌ها و درک بیشتر از موقعیت خود در کهکشان، مکان گیج‌کننده‌ای هم به نظر برسد؛ اما با کشف جدید دانشمند ایرانی دانشگاه نورث‌وسترن، آنها به راحتی قادر خواهند بود تا یادگارهای زیبایی را از فضا برای خود داشته باشند.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر فرهاد یوسف‌زاده، استاد ایرانی دانشگاه نورت وسترن آمریکا و محقق و ستاره شناس ناسا ابزار جدید را برای شناسایی ابرهای غبار و ستارگان کشف کرده که شامل ثبت تصویر از آنها با استفاده از امواج رادیویی است.



ادامه مطلب ...


جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

ناسا اعلام کرد کار مونتاژ فضاپیمایی که سطوح پایینی و کمتر شناخته شده اتمسفر خورشید را مطالعه خواهد کرد، به اتمام رسیده و آزمایش های نهایی آن در حال انجام است.
به گزارش خبرگزاری مهر، فضاپیمای "طیف سنج تصویربرداری منطقه رابط" یا (IRIS) قرار است آوریل امسال به فضا پرتاب شود.



ادامه مطلب ...


جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

ناسا اعلام کرد کاوشگر کنجکاوی به زودی ماموریت حفاری خود را بر روی سطح مریخ آغاز می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، این ماموریت مهمترین ترین اقدام این کاوشگر از زمان فرود بر روی سطح مریخ در پنج ماه پیش تا کنون است.
مدیران این ماموریت شب گذشته طرح این حفاری را اعلام کردند. ریچارد کوک مدیر این پروژه می گوید گروه تحقیقاتی کنجکاوی منطقه ای را انتخاب کرده اند که این کاوشگر برای نخستین بار حفاری را در آن انجام خواهد داد.
این نقطه شامل نمونه های متنوعی از سنگ هاست که این کاوشگر می تواند از آنها نمونه برداری کند.



ادامه مطلب ...


جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

ناسا از دقیق‌ترین نقشه‌ای که تاکنون از میدان جاذبه ماه تهیه شده است، رونمایی کرد. از داده‌های این نقشه که حتی از نقشه‎های زمین نیز دقیق‎تر است، چنین برمی‌آید که ماه و زمین منشأ مشترک دارند.

 



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

دانشمندان ناسا در یک پژوهش برای علاقه‌مندان به واقعی‌شدن فناوری‌های شبیه فیلم جنگ ستارگان، نتایجی ناامیدکننده را اعلام و عنوان کردند که طراحی فناوری رانش پیچ و تابدار برای رانش فضاپیماها با سرعت فراتر از نور با رسیدن این خودروها به مقصد منجر به انفجارات فاجعه‌بار خواهد شد.
به گزارش علم پرس به نقل از ایسنا، دانشمندان موشکی ناسا در حال بررسی امکان ساخت فضاپیمایی با قابلیت دستیابی به سفر پر سرعت با یک رانش پیچ و تابدار واقعی بوده و معادلات آن بر مبنای قوانین نسبیت نشان داده که در حالت نظری چنین کاری ممکن است اما انرژی مورد نیاز برای به واقعیت پیوستن آن به اندازه جرم و انرژی یک سیاره به اندازه مشتری خواهد بود.




ادامه مطلب ...


پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

ناسا،آژانس فضایی آمریکا می‌گوید در سال ۲۰۲۰ روبات اینسایت را به مریخ می‌فرستد.

به گزارش علم پرس به نقل از بی بی سی؛ این کاوشگر براساس کاوشگر دیگر این آژانس که «کنجکاوی» نام گرفته ساخته می‌شود.

«کنجکاوی» در مرداد ماه امسال بر مریخ فرود آمد.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 16 آذر 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان
 

 کاوشگر رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا هر سال دوبار در زمان عبور زمین از مقابل خورشید دچار گرفت می‌شود.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاوشگر رصدخانه دینامیک خورشیدی(SDO) در سال 2010 با هدف بررسی میدان مغناطیسی و رصد فعالیت‌های تاج خورشیدی به فضا پرتاب شد؛ اما این ماهواره دو بار در سال و به مدت سه هفته در نزدیک زمان اعتدال وارد فصل گرفت می‌شود؛ در این حالت زمین در هنگام عبور از مقابل خورشید برای مدت کوتاهی در طول هر روز، مسیر دید کاوشگر را مسدود می‌کند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

بر اساس تصمیم مقامات ناسا، نام مأموریت کاوشگرهای دوقلوی کمربند تابشی زمین به نام «کاوشگرهای ون آلن» تغییر پیدا کرد.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کمربندهای تابشی اطراف زمین در سال 1985 میلادی توسط «جیمز ون آلن» محقق فیزیک نجومی آمریکا کشف شدند.
«ون آلن» در طول دوران فعالیت علمی خود، محقق اصلی 24 ماهواره زمینی و مأموریت های سیاره‌یی از جمله نخستین ماهواره موفق آمریکا به نام Explorer I‌ و پس از آن ماهواره‌های Pioneer 10 و Pioneer 11 بود.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 25 آبان 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

ناسا می گوید کاوشگر کنجکاوی بر روی مریخ گام های مهمی را به سوی شناخت چگونگی از بین رفتن بخش عمده ای از اتمسفر اصلی سیاره سرخ برداشته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، اتمسفر کنونی مریخ 100 برابر رقیق تر از اتمسفر زمین است و شناخت اینکه چه اتفاقی برای آن افتاده به دانشمندان کمک می کند ارزیابی کنند آیا این سیاره هرگز قابل سکونت بوده یا نه.



ادامه مطلب ...


شنبه 20 آبان 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد