درباره وبلاگ


نجوم را بیاموزید ولی فقط برای شناخت بهتر خداوند ............
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 74
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 1304
بازدید کل : 104988
تعداد مطالب : 1119
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

نگاهی به فراسوی آسمان




دو کاوشگر فضایی گریل در طول ماموریتشان به وسیله امواج رادیویی در ارتباط خواهند بود تا بتوانند تغییرات اندکی که در فاصله میان آنها و تحت تاثیر میدان گرانشی ماه به دست می آید را مشاهده و ثبت کنند.سرانجام پس از سه ماه سفر و به فاصله ۲۵ ساعت از یکدیگر٬ هر دو کاوشگر گرانشی GRAIL با موفقیت وارد مدار خود به دور ماه شدند. ورود این دو به مداری بر دور ماه به معنی آغاز ماموریت علمی آنها نیست. آنها باید ۲ ماه آینده را نیز به اصلاح مدار خود بپردازند تا نهایتا وارد مدار کم ارتفاع قطبی با ارتفاع حدود ۵۰ کیلومتر از سطح ماه شوند.

طبق برنامه‌ریزی‌ها٬ این دو در طی ماموریتی که تا ابتدای تابستان آینده ادامه خواهد داشت با محاسبه دقیق فاصله خود از دیگری و اندازه‌گیری دقیق دور و نزدیک شدن به هم (این موضوع ناشی از تغییر شدت جاذبه در طول مسیر آنها خواهد بود)، میدان گرانش ماه را بررسی و نقشه گرانشی آن را تهیه خواهند کرد که در نهایت به درک گذشته و چگونگی شکل‌گیری ماه کمک می‌کند.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

در این مقاله نگاهی به لیست کامل برنامه ها و ماموریت های فضایی سال 2010 خواهیم انداخت. این لیست شامل شرح حالی بر هر یک از این ماموریت ها، اهداف، زمان و تاریخ پروازها، سازمان ها ، کشورهای همکار و  توسعه دهنده برنامه ها و... می باشد.

برنامه های فضایی ناسا، سازمان فضایی اروپا، سازمان فضایی روسیه ، ژاپن  و ... از این جمله می باشند. لطفاً توجه داشته باشید که تاریخ اشاره شده برای ماموریت ها، اولین تاریخ رسمی اعلام شده برای آغاز عملیات است، از اینرو تقریبی بوده و با توجه به شرایط جوی و تغییرات زمانی مداوم در برنامه های فضایی ، به طور حتم زمان پرتاب برخی از ماموریت ها دستخوش تغییراتی جزئی خواهد بود.

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 1 آذر 1390برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

گاهی اوقات دنیای واقعی و اتفاقات روزمره حتی از رویا و تصورات بسیاری از ما انسان

ها نیز پیشی می گیرد. "انرژی" .بله، این واژه که به دفعات آن را شنیده اید یکی از مهمترین نیازهای انسان در کره زمین بوده و مشکلات حاصل از کاهش منابع سوختی و انرژی روز به روز در حال افزایش است. محققین و دانشمندان زیادی برای پیدا نمودن روش های جدیدی که بتوانند برطرف کننده نیازهای سوختی در کره زمین باشد در تلاشند و اینبار ژاپنی ها طرحی باورنکردنی ارائه داده اند!ر

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 1 آذر 1390برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد