درباره وبلاگ


نجوم را بیاموزید ولی فقط برای شناخت بهتر خداوند ............
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 943
بازدید ماه : 1234
بازدید کل : 104918
تعداد مطالب : 1119
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

نگاهی به فراسوی آسمان




M64 كهكشان زیبای خفته درکل کائنات


 



سه شنبه 1 آذر 1385برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

گروهی از سیاره شناسان "ام. آی. تی" یک سیاره خارج از منظومه شمسی را کشف کردند که اولین سیاره ای است که اتمسفری غنی از کربن دارد.

این سیاره غول پیکر عجیب که WASP-12b نام دارد جرمی حدود 4/1 برابر جرم سیاره مشتری داشته و در فاصله حدود هزار و 200 سال نوری از زمین فاصله دارد.

WASP-12b اولین سیاره خارج از منظومه شمسی است که اتمسفر غنی از کربن دارد.

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

 

بخاطر جستجوی سیارات بیرونی شبیه زمین بهتر است به خود بنگریم! از آنجائیکه کائنات خیلی بزرگ است، چگونه جستجوی سیارات بدور دیگر ستاره ها را آغاز می کنید؟ بخاطر یافتن سیارات کوچک یا دنیا های دیگر در فاصله های دور اخترشناسان چند روش دارند. اخترشناسان می توانند به "تکان" گرانشی یک ستاره که در اثر گردش سیاره بدور آن بوجود می آید، بنگرند و یا هم می توانند بر خیره شدن نور یک ستاره در اثر عبور سیاره از برابر آن ببینند.در واقع تلسکوپ فضایی کیپلر هم با همین روش به ستاره ها می نگرد و 100 هزار ستاره را بخاطر یافتن سیارات شبیه زمین و نه شبیه مشتری ارزیابی می کند.




ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

آیا ریشه حیات اولیه در این سیاره کوتوله بوده؟ از گذشته ها یک نظریه وجود دارد که سیاره کوتوله سرس مقدار زیادی آب در سطح خود دارد. با تصور آب در در این دنیای کوچک که در کمربند سیارک ها بدور خورشید در گردش است، امید بر موجودیت حیات به وجود می آید. شاید بگویید که بعد از این همه تلاش به جز از زمین در هیچ گوشه از منظومه شمسی موجودات زنده یافت نشده. اما اگر در یک جای دیگر از منظومه شمسی نمونه حیات یا موجود زنده را پیدا کنیم، این کارمان در واقع یک کنجکاوی علمی شمرده می شود. خوب حالا چرا از میان همه اعضای منظومه شمسی سیاره کوتوله سرس این قدر جالب است؟ اولا، به احتمال زیاد آب در آنجاست. دوم، این سیارک

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

 

این تصویر چگالی مواد در حال انتقال در یک فضای شبیه سازی شده تکامل 55 هزار ساله را نشان می دهد. صفحه چپ نمای قطبی و صفحه راست نمای استوایی را نشان می دهد. زبانه های که صفحه استوایی را تعبیه می کنند به خوبی دیده می شوند.از مدتها بدینسو دانشمندان می دانند وقتی ذرات در ابر های عظیمی از هیدروژن در اثر گرانش روی هم سقوط کنند ستاره ها زاده می شوند. اما ستاره های سنگین




ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 آبان 1390برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد