درباره وبلاگ


نجوم را بیاموزید ولی فقط برای شناخت بهتر خداوند ............
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 87
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 1317
بازدید کل : 105001
تعداد مطالب : 1119
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

نگاهی به فراسوی آسمان




شگفت انگیزترین تصویر کره زمین
شگفت انگیزترین تصویر کره زمین

چندی پیش ناسا تصویری از زمین را برای عموم منتشر کرد که عنوان شگفت انگیزترین تصویر کره زمین تا به امروز را از آن خود کرد. این تصویر که Blue Marble 2012 نام گذاری شده، توسط ماهواره ناسا که وظیفه رصد کردن زمین را برعهده دارد عکس برداری شده است. در ادامه لینک دانلود تصویر با رزولوشن بسیار بالا را مشاهده خواهید کرد.




ادامه مطلب ...


دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان
عکس ماهوراه ای از کره زمین که در آن قاره آسیا و افریقا به تصویر کشیده شده است

چند روز پیش بی نظیرترین تصویر کره زمین که توسط ماهواره ناسا گرفته شده بود را منتشر کردیم که در آن شمال و جنوب قاره آمریکا به تصور کشیده شده بود. حال ناسا تصویر فوق العاده دیگری را از سمت دیگری از کره زمین و با رزولوشن بسیار بالا منتشر کرده که در آن قاره آسیا و افریقا قابل مشاهده می باشند. این دو تصویر به شکل کم نظیری مورد استقبال تمام رسانه های دنیا قرار گرفته اند و به یکی از پربازدیدترین های فیلکر تبدیل شده اند. در ادامه جزئیات بیشتر به همراه لینک های دانلود عکس با کیفیت بالا را مشاهده خواهید کرد.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان
Panorama of the Sky Created From 18,000 Images
Panorama of the Sky Created From 18,000 Images Petapixel

ناسا به تازگی تصویر فوق‌العاده زیبایی را منتشر کرده که در واقع کاتالوگ عظیمی از آسمان شب است. این تصویر 180 مگاپیکسلی، شامل 563 میلیون ستاره، کهکشان، سیاره بزرگ و کوچک و اشیاء معلق در فضا می‌باشد. این تصاویر با دوربین‌های اشعه مادون قرمز گرفته شده‌اند و تصویر نهایی که در ادامه لینک دانلود آن را مشاهده خواهید کرد ترکیبی از عکس‌های جمع شده طی دو سال اخیر است.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

محققان در ادامه تلاش‌ها برای آماده‌سازی سفر اکتشافی به سیاره سرخ، مرحله جدیدی از آزمایش تجهیزات مریخ نوردی را در کوه‌های آلپ با موفقیت به اتمام رساندند.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)، محققان طی سال های اخیر برای شبیه‌سازی سفر به سیاره سرخ، مناطق مختلفی را مورد بررسی قرار داده‌اند و در جدیدترین گام تیمی از داوطلبان یک سفر پنج روزه را در غارهای یخی رشته کوه آلپ تجربه کردند.
در این سفر شبیه سازی که در اواخر ماه آوریل (اردیبهشت ماه) در غارهای یخی منطقه Eisriesenwelt در مرکز اتریش انجام شد، داوطلبان لباس های فضانوردی و تجهیزات کاوش در مریخ را مورد آزمایش قرار دادند.
کاوشگران مریخ احتمالا در سیاره سرخ با غارهای سنگ آهکی و غارهای یخی مواجه خواهند شد؛ غارهای این منطقه در اتریش با هوای بسیار سرد و دمای ثابت می تواند وضعیت مشابه مریخ را برای محققان شبیه سازی کند.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

  قطع کابل های فیبر نوری باعث توقف پوشش زنده ناسا از گذر ناهید از مقابل خورشید در یکی از بهترین مناطق رصدی جهان شد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ماتارانکا در شمال استرالیا یکی از دو منطقه رصدی در خارج از آمریکا بود که ناسا برای پوشش زنده رویداد تاریخی گذر ناهید انتخاب کرده بود؛ اما در اثر بی دقتی کارگران جاده سازی، کابل های فیبر نوری بعد از ظهر روز سه شنبه دچار آسیب شد که این مساله باعث قطع اینترنت و خطوط تلفن و به تبع آن توقف پوشش مستقیم گذر ناهید از این منطقه در وب سایت ناسا شد.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

درحالی‌که ناسا پرونده پروازهای شاتل را می‌بندد، برنامه تازه‌‌‌ای را برای کاوش‌های فضایی آغاز می‌کند. در ماه گذشته، نسل جدیدی از وسایل نقیله در مرکز پژوهشی لانگلی (LRC) مورد آزمایش‌ قرار گرفت. در این میان، اتاقک چندمنظوره اوریون (MPCV) که سرنشینان را حمل می‌کند فرودهای آبی را در "حوضچه‌ برخورد  آبی" تجربه کرد تا میزان استحکام و امنیت آن در سفرهای فضایی ارزیابی شود. این حوضچه‌ جدید که 35متر طول و 27متر عرض دارد در مرکزی تحقیقاتی در ویرجینا قرار دارد؛ همان‌جایی که فضانوردان آپولو برای پیاده‌روی بر سطح ماه تمرین می‌کردند.

7-nightsky.ws.jpg



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

خلبان آپولو 14 به اتهام فروش دوربين‌ فضاپيما محاكمه مي‌شود

ناسا در اقدامي جنجال برانگيز عليه يكي از شش فضانورد پروژه ماه‌نوردي خود به اتهام فروش يكي از دوربين‌هاي فضاپييماي آپولو 14 شكايت كرده است.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ادگار ميچل، فضانورد ناسا كه در پروژه ماه‌نوردي ناسا به عنوان ششمين انسان بر روي ماه قدم گذاشته، اظهار كرده كه ناسا به فضانوردان اجازه داده بود تا برخي از يادگاري‌هاي ماموريت‌ها را براي خود نگه دارند.

ميچل كه خلباني فضاپيماي آپولو 14 را در سفر به ماه در سال 1971بر عهده داشت، براي 9 ساعت بر روي سطح ماه در منطقه ارتفاعات فرا مائورو، كار كرده و سپس در راه بازگشت به خانه، يكي از دوربين‌هاي روي اين كاوشگر ماه را به يادگار برداشته بود.

پس از انتقال ميچل و آلن شفرد بين واحد فرماندهي و سطح ماه، اين كاوشگر با سطح ماه برخورد كرد.

قرار بود ناسا فيلم ضبط شده توسط اين كاوشگر را به زمين بازگردانده و دوربين را بر روي آن باقي بگذارد كه در اين صورت دوربين نيز نابود مي‌شد؛ اما ناسا در ماه ژوئن دادخواستي را ترتيب داد كه در آن از ميچل خواسته شده بود تا دوربين را به اين سازمان بازگرداند.

ميچل براي رد اين دعوي تلاش كرد، اما يك قاضي در فلوريدا اخيرا اعلام كرده كه دادگاهي به اين منظور در اواخر سال 2012 ترتيب داده خواهد شد.

به نقل از ایسنا



پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

دان بوربانک فرمانده ایستگاه فضایی بین المللی تصاویری زیبا از دنباله دار لوجوی در افق جو زمین در ارتفاع 386 کیلومتری عکاسی کرد. در ادامه شما را به دیدن گالری این تصاویر جلب می کنیم:

برای دیدن ادامه ی عکس ها به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی دیروز شنبه 6 خرداد ماه ، یک روز پس از ورود نخستین کپسول فضایی خصوصی وارد آن شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دونالت پتیت نخستین فضانوردی بود که وارد کپسول فضایی دراگون شد و حس آن را چون یک اتومبیل نو توصیف کرد.

اولگ کونوننکو فرمانده ایستگاه بین المللی فضایی در سمت راست و دان پتیت مهندس پرواز در سمت چپ باز شدن موفقیت آمیز کپسول فضایی دراگون را علامت می دهند



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان