درباره وبلاگ


نجوم را بیاموزید ولی فقط برای شناخت بهتر خداوند ............
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 81
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 81
بازدید ماه : 1311
بازدید کل : 104995
تعداد مطالب : 1119
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1

نگاهی به فراسوی آسمان




  ناسا سه شرکت خصوصی را برای طراحی نسل جدید تاکسی‌های فضایی انتخاب کرد.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، شرکت‌های «اسپیس ایکس»، «بوئینگ» و «سیرا نوادا» مسؤولیت طراحی فضاپیماهای جایگزین ناوگان شاتل‌های ناسا را بر عهده گرفتند.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

 
پس از سپری کردن بیش از هشت ماه سفر در اعماق فضا، مریخ نورد «کنجکاوی» سرانجام فردا به مریخ رسیده و آماده فرود بر سطح سیاره سرخ می‌شود.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تا کنون 14 تلاش برای فرود بر سطح سیاره مریخ توسط سازمان های فضایی مختلف صورت گرفته گه تنها شش مأموریت با موفقیت همراه بوده است.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

   کمتر از دو روز تا فرود مریخ نورد «کنجکاوی» ناسا بر سطح سیاره سرخ باقی مانده است.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روبات خودکار کنجکاوی (Curiosity) در ابعاد یک خودرو طراحی شده و قرار است توانایی گذشته یا حال این سیاره برای زندگی میکروبی را مورد بررسی قرار دهد.

 

 



ادامه مطلب ...


شنبه 1 فروردين 1386برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

 
طبق توافقنامه منعقد شده میان مقامات ناسا و یکی از زندان های آمریکا، مجرمان محبوس در این زندان، ساخت برخی قطعات کوچک برای ماهواره های ناسا را انجام خواهند داد.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقامات مرکز تحقیقات Ames ناسا سال گذشته در جریان بازدید از زندان ایالتی «سن کوئنتین» متوجه شدند که این زندان مجهز به ماشین آلاتی است که می تواند برای ساخت قطعات کوچک ماهواره ها مورد استفاده قرار گیرد.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

 
ناسا موفق به ساخت یک تقویت کننده عالی شده که از فناوری‌های ابررسانایی فوق پیشرفته برای تقویت علائم ضعیف شنیده شده از فضا استفاده می‌کند.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این دستگاه یک گوش برای جهان خواهد بود که به محققان در بررسی ستاره‌ها، کهکشانها و سیاه‌چاله‌ها و همچنین جهان کوانتومی درون اتم کمک خواهد کرد.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

 
ناسا قصد دارد در مأموریت آتی به سیاره سرخ از مریخ‌نورد مجهز به چترهای بزرگ و ساعت اتمی استفاده کند.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناسا بیش از 2.5 میلیارد دلار در پروژه مریخ‌نورد کنجکاوی (Curiosity) سرمایه‌گذاری کرده که قرار است پنجم اوت (15 مرداد) بر سطح سیاره سرخ فرود بیاید.
«داگ مک‌کوئیسشن»، مدیر برنامه اکتشافات مریخ ناسا در کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه بین‌المللی هوایی فارنبورگ 2012 از مأموریت 800 میلیون دلاری دیگر این سازمان برای اکتشاف بر سطح سیاره سرخ خبر داد.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان

 

در جدیدترین تصویر ارسالی ماهواره ناسا، پدیده نوری رنگین کمان مانند موسوم به glory از فضا قابل مشاهده است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تصویری که توسط ماهواره Aqua ناسا تهیه شده است، خطوط درخشان و رنگارنگ پدیده نوری رنگین کمان glory دیده می شود.

در این پدیده طیف نوسانی رنگ شامل آبی تا سبز، قرمز تا بنفش و سیاه تا آبی تکرار می شوند.

پدیده glory‌ اغلب در اطراف یک نقطه درست در مقابل خورشید ایجاد می شود.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 19 تير 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان
شگفت انگیزترین تصویر کره زمین
شگفت انگیزترین تصویر کره زمین

چندی پیش ناسا تصویری از زمین را برای عموم منتشر کرد که عنوان شگفت انگیزترین تصویر کره زمین تا به امروز را از آن خود کرد. این تصویر که Blue Marble 2012 نام گذاری شده، توسط ماهواره ناسا که وظیفه رصد کردن زمین را برعهده دارد عکس برداری شده است. در ادامه لینک دانلود تصویر با رزولوشن بسیار بالا را مشاهده خواهید کرد.




ادامه مطلب ...


دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان
عکس ماهوراه ای از کره زمین که در آن قاره آسیا و افریقا به تصویر کشیده شده است

چند روز پیش بی نظیرترین تصویر کره زمین که توسط ماهواره ناسا گرفته شده بود را منتشر کردیم که در آن شمال و جنوب قاره آمریکا به تصور کشیده شده بود. حال ناسا تصویر فوق العاده دیگری را از سمت دیگری از کره زمین و با رزولوشن بسیار بالا منتشر کرده که در آن قاره آسیا و افریقا قابل مشاهده می باشند. این دو تصویر به شکل کم نظیری مورد استقبال تمام رسانه های دنیا قرار گرفته اند و به یکی از پربازدیدترین های فیلکر تبدیل شده اند. در ادامه جزئیات بیشتر به همراه لینک های دانلود عکس با کیفیت بالا را مشاهده خواهید کرد.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان
Panorama of the Sky Created From 18,000 Images
Panorama of the Sky Created From 18,000 Images Petapixel

ناسا به تازگی تصویر فوق‌العاده زیبایی را منتشر کرده که در واقع کاتالوگ عظیمی از آسمان شب است. این تصویر 180 مگاپیکسلی، شامل 563 میلیون ستاره، کهکشان، سیاره بزرگ و کوچک و اشیاء معلق در فضا می‌باشد. این تصاویر با دوربین‌های اشعه مادون قرمز گرفته شده‌اند و تصویر نهایی که در ادامه لینک دانلود آن را مشاهده خواهید کرد ترکیبی از عکس‌های جمع شده طی دو سال اخیر است.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : احسان